El comerç, a cavall de les xarxes socials

  1. EL COMERÇ ELECTRÒNIC, el màrqueting 2.0 i les xarxes socials són tema de debat a la Fira de Barcelona, durant dos dies. L’eShow hi concentra, un cop més, marques de renom i experts per analitzar els canvis que viu el sector. El comerç continua perseguint el consumidor, però ha de canviar la forma de fer-ho. Més que seduir-lo, ha d’implicar-lo en una comunitat. [Storify]
    A mesura que Internet entra a les cases i creix el nombre de xarxes socials, el consumidor es professionalitza i esdevé “prosumidor”, molt més participatiu i crític. Qui no ha intervingut algun cop en fòrums que parlen d’un determinat producte? O n’ha buscat informació a la xarxa? O ha escrit en un blog sobre la darrera adquisició? La xarxa és alhora un nou canal per a la publicitat i el màrqueting, que han d’adaptar-s’hi i evolucionar, perquè els conceptes clàssics deixen de servir en l’entorn 2.0. La viralitat, la implicació dels usuaris, la captació del seu interès o l’anàlisi del seu comportament a la xarxa han centrat els TC Talks a l’auditori 1, un espai que ha quedat petit des de bon matí.
  2. Estrella Damm, la vinculació d’un glop

  3. Share

    @analopezbe habla sobre la vinculación de un trago . La experiencia de #damm en @ #TcTalks eShow Barcelona http://instagr.am/p/IJcQldQL1w/
    Wed, Mar 14 2012 05:20:22
  4. La responsable de Màrqueting Digital del Grup Damm, ANA LÓPEZ (@analopezbe), ha donat el tret de sortida exposant casos d’estratègia social del Grup Damm, perquè…
  5. Share
    “los patrocinios funcionan, pero la marca se acaba diluyendo… para evitarlo tiramos de publicidad convencional. Pero ya no vale” #TcTalks
    Wed, Mar 14 2012 05:17:48
  6. Share
    @estrelladammes los medios tradicionales están saturados el SM se ve como oportunidad #TcTalks
    Wed, Mar 14 2012 05:21:59
  7. A través de les xarxes socials, Damm mira de fidelitzar els usuaris o vincular-los a la marca, el que es coneix com “engagement“. La manera de fer-ho, explica Ana López, és aportar-los algun valor afegit, per exemple compartint experiències o oferint-los moments exclusius, com ara concerts. L’emoció és la clau, afirma. Però abans cal buscar aquest públic, el “target”, saber per quines xarxes es mou.
  8. Share
    Hay que buscar donde está el publico al que queremos llegar… Para luego realizar acciones focalizadas… y que les interese… #TcTalks
    Wed, Mar 14 2012 05:22:36
  9. D’entre les xarxes socials, Estrella Damm aposta pel Twitter
  10. Share
    Estrella Damm fue la primera empresa española en mostrar un hashtag en un spot de TV #eshow #tctalks
    Wed, Mar 14 2012 05:32:46
  11. …i piula en tres idiomes diferents a través de tres usuaris diferenciats: en català (@estrelladammcat), en castellà (@estrelladammesp) i en anglès (@estrelladameng). El motiu, explica la Social Media Manager, és que els gustos varien segons l’idioma dels consumidors i el lloc de residència, i d’aquesta manera poden oferir continguts més específics d’acord amb els diferents tipus de públic.

    La marca ha fet una aposta decidida per ser a la xarxa a mesura que es van consolidant plataformes. Un tret, però, que no s’escapa de la crítica d’alguns espectadors.
  12. Share
    Las frase “intentamos mejorar” y “nos cuesta estar en todas las redes” no dejan en buen lugar a la marca @EstrellaDammCat! #TcTalks #eShow
    Wed, Mar 14 2012 05:40:02
  13. Share
    Realmente os vale la pena estar en pinterest por 9 likes? @EstrellaDammEs @AnaLopezBe #eshow #tctalks
    Wed, Mar 14 2012 05:41:47
  14. Share
    La eterna cuestión: escoger las redes sociales en las que estar presente de forma activa. #TcTalks #eshow
    Wed, Mar 14 2012 05:42:10
  15. Es tracta de ser on és el consumidor. No només per conèixer-ne l’opinió, sinó perquè ara és més actiu que mai, s’organitza en comunitats i pren força, tanta per no deixar caure una marca com Cacaolat i Damm no ho ha passat per alt:
  16. Share
    Nos ha contado @analopezbe que un friki fan de la marca Cacaolat hizo un perfil de Facebook con éxito y lo ficharon #tctalks #eShow2012
    Wed, Mar 14 2012 05:45:42
  17. Periodisme hiperlocal i noves narratives arran de la capa social

  18. Share

    Grande @viejomoeb en el #tctalks #eshow ¡me faltan manos para tuitear ! http://instagr.am/p/IJh8zdKZEE/
    Wed, Mar 14 2012 06:08:59
  19. El director de Xarxes Socials de PRISA, ÍCARO MOYANO (@viejomoeb), pren el relleu per parlar del paper de la capa social als mitjans de comunicació i pasa de puntetes pel concepte de “metavers” (de “meta-univers”, és a dir univers virtual o ciberespai), com a extensió del nostre univers tangible.
  20. Share
    “Metaverso es el recurso para ser en internet quienes somos en realidad” @viejomoeb #TcTalks #eshow #periodismo
    Wed, Mar 14 2012 05:48:25
  21. Share
    Prisa nos habla de la capa social en los medios de comunicación en el #TcTalks . Pero ¿Somos nosotros mismos en las redes sociales?
    Wed, Mar 14 2012 05:48:47
  22. I quin paper han desenvolupat aquestes xarxes socials en l’ús d’internet? Per respondre a aquesta pregunta, Moyano es remunta a un fet que va trasbalsar la humanitat sencera: els atemptats de l’11-S. Fins aleshores, s’accedia a la informació del ciberespai a través de Google. I això és el que va passar-los a molts internauts aleshores:
  23. Share
    L’11S va ser un punt d’inflexió pels buscadors. Escrivies “twin towers New York” i el resultat eren només hotels. @viejomoeb #eshow #tctalks
    Wed, Mar 14 2012 05:57:36
  24. De sobte, el cercador per excel·lència no oferia la informació què l’internauta esperava, a diferència de les xarxes socials (Twitter, Facebook, Tuenti…) que canvien els patrons de cerca a Internet i susciten compartir la notícia a temps real, en temps present.
  25. Share
    @viejomoeb “hemos pasado de conjugar internet en pasado a conjugarlo en presente” #TcTalks #eshow
    Wed, Mar 14 2012 05:52:40
  26. Share
    “Las redes sociales han cambiado el tiempo verbal en que contamos las historias. Buscas algo que ya ha pasado” @viejomoeb #TcTalks…
    Wed, Mar 14 2012 05:51:48
  27. Share
    La lista de webs con más búsquedas en Google están relacionadas con plataformas sociales @viejomoeb #tctalks
    Wed, Mar 14 2012 05:51:12
  28. Share
    Las redes van más rápido q los buscadores #TcTalks
    Wed, Mar 14 2012 05:52:36
  29. I un mitjà de comunicació que, segons Moyano, va saber aprofitar la veta de les xarxes socials va ser Al-Jazeera:
  30. Share
    “El gran narrador del s.XX fue la CNN, Al-Jazeera nos cuenta el sXXI, desperdigando sus contenidos por Internet” brutal @viejomoeb #TcTalks
    Wed, Mar 14 2012 05:53:55
  31. Ara, els usuaris consumeixen la part del mitjà que els agrada i comparteixen aquells continguts específics. Amb les seves recomanacions, contribueixen a la difusió del mitjà. Per tant, ja no és tant com puc difondre el meu diari sinó com puc fragmentar-lo en parts perquè cada usuari trobi la seva parcel·la o, seguint la metàfora de Moyano:
  32. Share
    “Los medios deben elegir entre ser ganadero o carnicero; quién compra una vaca si quiere un filete” @viejomoeb #TcTalks
    Wed, Mar 14 2012 05:56:15
  33. Share
    “El valor está en el carnicero, te da la parte de la vaca que realmente quieres” aplíquese a los medios de comunicación @viejomoeb #TcTalks
    Wed, Mar 14 2012 05:56:08
  34. Share
    Los botones d compartir es lo q convierte la vaca entera en pedacitos y lo k interesa a ls medios #tctalks #eshow
    Wed, Mar 14 2012 05:56:55
  35. Les xarxes socials han canviat la manera en què els usuaris es relacionen amb les estructures més tradicionals, des dels mitjans de comunicació a la política.Els intermediaris tradicionals perden rellevància
    perquè els grups socials comencen a organitzar-se sols. L’internauta s’hi implica, és proactiu, i per tant els mitjans de comunicació han de convertir-lo en aliat, és a dir en prescriptor. I això com s’aconsegueix?
  36. Share
    “Hay que dar a los lectores la posibilidad de ser nuestros carniceros, ser los prescriptores” @viejomoeb #TcTalks #periodismo
    Wed, Mar 14 2012 05:58:20
  37. Share
    #tctalks dice moyano q cada vez tienen menos lectores q les interesen todo lo q hacen. la tendencia: consumo fragmentado y x recomendacion
    Wed, Mar 14 2012 05:59:35
  38. Share
    Medios de com: Triunfan en la red los que decentralizan los contenidos y dejan que los usuarios los usan y los viralizan. #tctalks
    Wed, Mar 14 2012 05:57:28
  39. La capa social ha fet que Internet esdevingui totalment local, explica el director de Xarxes Socials de PRISA i ho exemplifica. Quan es va popularitzar la xarxa, un botiguer pensava que així podria arribar a tot el món, però al capdavall qui li compra dia rere dia és el veí. La xarxa social posa de manifest el poder de ser locals i per tant del  periodisme hiperlocal.

  40. Share
    Icaro Moyano: El poder de la red pasa por ser locales. #eshow
    Wed, Mar 14 2012 06:04:58
  41. Share
    @viejomoeb el poder fundamental de la red es relacionarte localmente! #TcTalks #eshow
    Wed, Mar 14 2012 06:03:01
  42. A més a més, Internet permet desenvolupar noves narratives als mitjans de comunicació. Twitter n’és un bon exemple, més enllà, apunta Moyano, de la cursa “absurda per ser trending topics” o per convertir-los en notícia. Es tracta d’incorporar el relat social a la informació i una part del relat és a la xarxa. Un cas recent el trobem a El País que aprofitant el “hashtag” #nimileuristas, ha recollit informació per construir i presentar diversos perfils.
  43. Share
    @viejomoeb “Gener contenidos a través de hashtags como #nimileuriata para generar noticias y participación” #tctalks #eshow
    Wed, Mar 14 2012 06:06:46
  44. Moyano tanca la ponència amb un tema tant recorrent com necessari: la caiguda d’anunciants a la premsa davant del lent ascens als mitjans digitals.
  45. Share
    “La inversión en publicidad en Internet crece pero el pastel se estrecha cada vez más” @viejomoeb #TcTalks #eShow
    Wed, Mar 14 2012 06:11:09
  46. Amb el cas de Spotify a la boca, assegura que “Internet, només amb publicitat, no s’aguantarà” i que “hem de pensar en pagar per continguts“.
  47. Share
    “Cuanto mejor sea el contenido más estaremos dispuestos a pagar y menos presión de la publicidad tendremos” @viejomoeb #TcTalks #periodismo
    Wed, Mar 14 2012 06:12:10
  48. Share
    Pagar els continguts és pel servei i l’excel•lència #TcTalks #eShow
    Wed, Mar 14 2012 06:11:26
  49. Share
    Gran conclusión de @viejomoeb: O pagamos por contenidos o no habrá pastel suficiente para todos, solo para #Google #TcTalks
    Wed, Mar 14 2012 06:13:56
  50. La importància d’escoltar de què es parla a la xarxa

  51. Share

    “Social Intelligence” @EnriqueHortala en #TcTalks #eshow http://instagr.am/p/IJjyGBRJ1i/
    Wed, Mar 14 2012 06:27:33
  52. El director d’Intel·ligència Social de Territorio Creativo, ENRIQUE HORTALÁ (@enriquehortala), introdueix el concepte d’intel·ligència social parlant-nos d’un tret comú a la majoria de persones: la curiositat i l’interès per tafanejar.
  53. Share
    “Somos unos cotillas ilustrados, escuchamos conversaciones, tomamos nota y ofrecemos soluciones de negocio” @EnriqueHortala #TcTalks #eshow
    Wed, Mar 14 2012 06:17:46
  54. Però tenint en compte que “a més de 150 persones, la conversa, el col·lectiu es trenca” i es constitueixen comunitats, també cal detectar qui pot influir i on són els nuclis forts.
  55. Share
    “Con Social Intelligence podemos saber qué atributos de la marca funcionan presentados juntos y cuáles no” @EnriqueHortala #TcTalks #eshow
    Wed, Mar 14 2012 06:28:20
  56. Share
    Social Dashboard, clave para comprender, interpretar y valorar las redes sociales. #eshow #TcTalks
    Wed, Mar 14 2012 06:39:59
  57. I atenció amb el desfici per mesurar tots els indicadors perquè…
  58. Share
    La gente gasta mucho tiempo en métricas que muchas veces no tienen sentido #eshow #TcTalks
    Wed, Mar 14 2012 06:39:39
  59. Share
    “La gente dedica demasiado tiempo a la medición y a las KPIs, cuando quizás no es necesario” #TcTalks #eshow2012
    Wed, Mar 14 2012 06:39:58
  60. Share
    Si tu empresa no mide el roi de su negocio porque medir el roi de su presencia en redes sociales. #tctalks no puedo ser mas de acuerdo.
    Wed, Mar 14 2012 06:39:43
  61. La nota menys seriosa de les ponències l’han posada alguns tuits crítics amb l’organització, perquè a dins l’auditori hi ha arribat a haver més gent asseguda a terra que en cadires…
  62. Share

    #eshow #eshow2012 d’aixo se’n diu morir d’exit o… Falta de previsió? #tctalks http://pic.twitter.com/tIRT4Y5w
    Wed, Mar 14 2012 05:30:29
  63. Share
    #eShow: colas en #TcTalks, más gente sentada en el suelo que sillas, auditorio con “sonido ambiente” @the_eWorld #fail
    Wed, Mar 14 2012 05:46:51
  64. …mentre molts altres s’ho havien de mirar des de fora.
  65. Share

    #tctalks mueve masas!!! ;) #eshow Cc @tcreativo http://lockerz.com/s/192354005
    Wed, Mar 14 2012 05:38:18
  66. Share
    #eshow2012 vaya desastre d organizacion!!!! Cola infinita y sin poder entrar a #tctalks
    Wed, Mar 14 2012 05:27:50
  67. Share
    #Eshow #eshow2012 #TcTalks totalmente indignada p la falta d prevision y tomadura d pelo!!!! me voy
    Wed, Mar 14 2012 05:35:44
  68. Algunes diapositives complexes que, en ocasions, pasaven massa de pressa també han despertat algun somriure:
  69. Share
    el arte del powepoint… no todos tienen el don…. #tctalks
    Wed, Mar 14 2012 06:41:01
  70. Si bé, hi ha remei per a tot:
  71. Share
    Mañana en slideshare.net/tcreativo “@matigonzalez73:colgaréis resumen expo de @EnriqueHortala” #TcTalks #eshow
    Wed, Mar 14 2012 06:37:05
  72. ENLLAÇOS RELACIONATS:

2 responses to “El comerç, a cavall de les xarxes socials

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s