BLOGUERS, PERIODISTES, COMUNICADORS, experts en màrqueting i tants altres professionals amb alguna vinculació amb Internet i les noves tecnologies s’han trobat, aquest cap de setmana, a l’antiga fàbrica Damm, a la primera edició de l’EBE Barcelona. L’Evento Blog España és una cita anual de bloguers que des de l’any 2006 se celebra a Sevilla, però que ja s’ha estès a més ciutats.
Sota el títol de ‘Viure la xarxa’, el primer #EBEBarcelona –etiqueta amb què l’hem seguit via Twitter– ha posat l’accent en l’empresa a Internet, des de la posada en marxa a les formes de pagament. Ismael Peña-López va centrar-se en l’impacte de les TIC a la societat i en va subratllar algunes particulartitats, per exemple que la societat xarxa és més eficient i eficaç, en no existir jerarquia ni intermediació.
Tot seguit, Eva Snijders aclaria el següent: ‘Storytelling no és màrqueting’, i ho il·lustrava així:
Per a Snijders, “storytelling” és un art lligat a l’emoció, “per relacionar-nos, no per vendre”, “per donar sentit” i transmetre una valors compartits. Afirma que és més un diàleg que un monòleg, comunicar més que contar, en definitiva una bidireccionalitat que és justament el que defineix la xarxa 2.0. Menciona Coca-Cola i Red Bull com dues marques que han creat un bon “storytelling”, tant dintre com fora de l’empresa.
#EBEbarcelona Piensa en cada slide y en cada texto para que sea tuiteable @evasnijders
— Pilar DM (@eldadodelarte) 20 d’abril de 2013
El storytelling tiene 30 años de vida en EEUU y es asignatura en carreras. NO ES UNA MODA. Vino para quedarse. @evasnijders #EBEBarcelona
— Laura Camino #LCBlog (@lauracamino2_0) 20 d’abril de 2013
Los valores se transmiten a través de historias que nos empapan de emoción #storytelling #ebebarcelona
— sergi gil(@gilsergi) 20 d’abril de 2013
El “bit coin” com a divissa digital va centrar la ponència de Javier Muñiz, i va alertar del buit legal existent, que està exempta d’impostos i pot usar-se per a blanquejar diners.
Cobrar regalos a medias a los amigos con el móvil: se acabó el escaqueo. #izettle pretende democratizar el pago con tarjeta #EBEBarcelona
— Mònica (@albanta) 20 d’abril de 2013
Finalment, Jeroen Sanchers va aturar-se en ‘Com obtenir més resultats amb menys esforç’ i Genís Roca va posar sobre la taula Twitter i Google Reader.
No puedes conseguir algo si no tienes claro tus objetivos, qué quieres lograr #EBEBarcelona
— Jon Iñaki Caracena (@intakito) 20 d’abril de 2013
Dedicar un tiempo a primera hora del día para planificar el día y dar prioridades a tareas es tener la mitad del trabajo hecho #EBEBarcelona
— Jon Iñaki Caracena (@intakito) 20 d’abril de 2013
#EBEBarcelona amb @genisroca Si no pot anar a peu, compra on line! / twitter l’usa com a ràdio però creu que és un canal desestructurat
— Carme Rodriguez (@carmemix) 20 d’abril de 2013
“Twitter me ofrece información desorganizada, para la estructurada: RSS” @genisroca en #EBEBarcelona
— Mònica (@albanta) 20 d’abril de 2013
[Publicat a l’Obrellaunes.cat / Imatge: UVIC]