Si has respost que no a la pregunta, cal posar-hi remei amb urgència. Tanmateix, si has dit que sí, fes-te una segona pregunta: quina mena de digitalització prediques? Perquè potser no estàs tan lluny del primer cas i també cal revisar l’estratègia digital de la teva marca, sigui personal o dels serveis o productes que ofereixes com a empresari. De fet, les dues situacions no són tan inusuals: “el 81% de les empreses espanyoles ignora les xarxes socials“.
Ser digital avui no és sinònim de tenir un web o un blog. Aquests dos espais, per bé que permeten incloure-hi continguts, com ara els serveis de l’empresa, la biografia de l’equip directiu o articles d’actualitat, no deixen de fer la funció que fan una targeta de visita i un catàleg en el terreny físic. Són un punt d’informació que comunica de manera unidireccional, des d’un entarimat digital, sense fixar-se en qui hi ha a sota.
Ser digital avui vol dir tenir presència allà on hi ha el client potencial, els usuaris o els consumidors, és a dir les xarxes socials i els fòrums. Tingues un web o un blog, molt bé, però tingues també un perfil actiu a Facebook, a Twitter o en altres plataformes, segons quin sigui el producte o servei ofert, i aprofita aquesta presència per avaluar els interessos del sector, fer-te una idea de l’opinió de la gent i establir converses amb altres professionals o els mateixos consumidors.
Ser digital et servirà per mostrar el cantó més humà de la teva empresa. Això a la gent li agrada, perquè al capdavall les relacions i les afinitats s’estableixen entre persones i no entre persones i institucions. També trets com la credibilitat i la confiança es teixeixen de tu a tu. Per tant, humanitza la teva activitat, el teu producte i el teu equip, parlant-ne, explicant el dia a dia, interioritats o curiositats, no només els èxits o l’oferta.
Les persones gaudim del teatre, d’una bona novel·la o d’una sèrie televisva per les històries que s’hi expliquen; explica tu la teva història, converteix els teus treballadors en herois quotidians, aporta una mica de drama a la fabricació dels teus productes, i captiva el teu públic. Ajuda’t amb textos, fotos i vídeos, fes-ne continguts multimèdia i difont-los a les teves xarxes.
No te n’adonaràs, que seràs digital.
[Imatge: CC / Jisc.ac.uk]
Tens tota la raó!
Llegint-te venen ganes de passar a l’acció i fer-se més visible ; )
Clar que sí, Mònica, sobretot tu que tens molt a explicar i molt talent per compartir. ;)