ELS CANVIS EN ELS MODELS DE CONSUM fa que els professionals del màrqueting i la publicitat hagin d’adaptar-s’hi contínuament. Així, velles formes de fer comencen a quedar obsoletes, mentre despunten nous llocs de treball, molts dels quals estan vinculats a les plataformes digitals i la telefonia mòbil. La necessitat de professionals digitals específics és una tendència creixent que podria traduir-se en 305.000 nous llocs de treball durant els propers cinc anys, segons diversos estudis.
Els estudis referents als perfils actuals i futurs professionals dels continguts digitals han estat elaborats per l’Observatori Nacional de les Telecomunicacions i la Societat de la Informació (ONTSI) i la Fundació FTI d’AMETIC. Segons els resultats obtinguts, un 63% de les empreses advoquen per la digitalització de productes i la tecnologia 3D i gairebé un 70% reclama professionals específics en cada àrea.
Segons un estudi elaborat pel portal laboral CareerCast, que la revista Forbes destaca, i pel qual s’han considerat l’entorn, la retribució, l’estrès, la demanda i la perspectiva laboral; els estudis de màrqueting i publicitat trobaran sortida en aquests llocs de feina:
- Director de màrqueting, promocions i publicitat
- Representant de vendes de publicitat
- Editor de vídeo
- Dissenyador gràfic
- Analista de mercat
- Planificador de convencions, fires i esdeveniments
- Fotògraf
- Escriptor
Els dos estudis espanyols, parlen de 25 nous perfils especialitzats en entorns digitals, dels quals els que tindrien una demanda més gran són:
- Especialistes en màrqueting i comunicació digital
- Dissenyadors digitals
- Programadors
[Publicat a l’Obrellaunes.cat – UVIC / Foto: Scorpions and Centaurs]